lvnte 2010.03.31. 11:42

Csináljunk fürdésálló Nikon D300-at!

Vagy csak hülyét magunkból, a biztonságban tudott felszerelés látszatát keltve.

Cinetrip Party

Nemrég Cinetrip-en voltam fotózni a Rudas gyógyfürdőben, erre az alkalomra rögtönöztem az alábbi  óvinézkedéseket. Vízben kellett fotózni, pancsoló-fröcskölő partyzók között az egyik teremben, és extrém páratartalom mellett a másikban.

Az ötlet az volt, hogy minden rést ledáktépelek (van erre jobb szó?), amit csak találok a vázon - ezzel is csökkentve a veszélyét, hogy valahogy víz kerül a rendszerbe. Mivel ez távolról sem tűnt kielégítőnek, szemeteszsákba dugtam a gépet és a végén lyukat vágtam rajta az objektívnek.



 A napellenzővel valamennyire rögzítettem az obit a zsákhoz, aztán vastagon körbetekertem dáktéppel, így stabil maradt az egész. Nem mozgott, nem csúszott el, és nem is jutott be mellette víz a zsákba.
Az egyedüli sebezhető pont a frontlencse maradt, ide viszont nem tudtam semmit tenni, nyilván.

Munka közben úgy ügyeskedtem, hogy lehetőleg ne érjek vele a vízbe, vagy ha mégis, akkor csak a szemeteszsák merüljön. Ezt sikerült is tartani, még úgy is, hogy a vállig érő vízben fel-fel csaptak a hullámok körbe a zsákon. A csurom vizes szatyorból teljesen száraz gépet húztam ki minden alkalommal, mikor kimentem a medencéből ellenőrizni, vagy obit cserélni (minden obinak csináltam egy saját szemeteszsákot, és csak a vázat tettem egyikből a másikba).

Cinetrip Party

Az igazi probléma egyébként nem is a vízbemenetel volt, hanem a fürdőzők, akik ha nem akarták, hogy fotózzam őket, elég egyszerűen tudtomra adták egy barátibb fröcsköléssel. Volt aki csak simán jófejségből kezdett el pocsolni, mert azt hitte nem veszem észre a zsákba bújva, de ez is mind belefért. Élveztem a dolgot.

A párával a szaunában viszont így sem lehetett mit kezdeni (nem is ettől vártam a csodát). Hiába hagytam 5-10 percet akklimatizálódni a gépet, ugyanúgy másodpercek alatt párásodott a lencse. Itt csak úgy lehetett fotózni, hogy minden kép után letöröltem a frontlencsét, aztán 3-4 másodpercem volt a következő kép elkészítésére, mielőtt újra teljesen belepte a pára a lencsét és a keresőt egyaránt.

 Igazi kihívás volt, szerintem ismételni is fogok még.

Cinetrip Party

Címkék:budapest tipp felszerelés technika fotózás fotóblog diy photography photoblog nikon d300 partyphoto cinetrip házibarkács

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lvnte.blog.hu/api/trackback/id/tr715076437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása