lvnte 2014.03.03. 21:10

A legszomorúbb Oscar-szelfi, amin mindenki mosolyog

EllenSelfieOscars

 

Obama twitteres rekordját egy pillanat alatt lenyomta ez a fotó a tegnap esti Oscar-gáláról, amin annyi híres ember mosolyog egyszerre, ahány csak belefért az új Samsung okostelefon keresőjébe.

Ennek talán csak az a néhány tucat fotós nem örült, akik több tízezer képet készítettek ugyanott az este. A Reuters szinte élőben adta ki a képeket (ez nem újdonság, elképesztően gyorsan dolgoznak minden ilyen világeseményen), az AFP-re a készülődéssel együtt 15 ezer fotó (!) került fel az idei gála alá, és ők csak kettő a nagyobb ügynökségek közül, akik az este jelen voltak, és futószalagon ontották a képeket.

Hogy feleslegesen-e vagy sem, az egy sokkal bonyolultabb sztori, ebbe a posztba legyen elég annyi, hogy egyikük fotója sem tudott volna versenyezni ezzel a képpel, hiába a technika meg a rengeteg erőforrás mögöttük. Ha öt év múlva valaki előveszi a 2014-es gálát, ezt a képet fogja elővenni, amit az egyik műsorvezető nyomott le egy szépen megrendezett marketing akció keretében.

Az Obama-fotó elképesztő sikere után sokat foglalkoztak ezzel a témával, mármint azzal, hogy mi értelme az utolsó cipőcsattig dokumentálni egy eseményt, ha az egymillió lájkhoz nem is az eseményt kell bemutatni, elég csak egy nagyon erős vizuális élménnyel arcon csapni az olvasót. 

A Slate-en meg máshol több cikkben is jól körüljárták ezt a nagy ölelés sikere után: beszéltek a fotóssalmeg Obama kampányfőnökével is, és valami olyasmi lett a nagy tanulság a végén, hogy a hagyományos hírfotó egyre inkább kiszorul majd a hír műfajából. Nem csak gyorsaságban nem tud versenyezni a mobilokkal, de az üzenet hámozgatására sincs ideje senkinek.

A látványos, az okos és a sokkoló képeknek is marad helye az interneteken, de a hírekből már nem ilyen fotókkal lesznek igazi hírek. Minél egyszerűbb a kép, minél kevesebbet kell rajta gondolkodni, annál könnyebb megosztani. Erre jó az ölelés, és erre jók a mosolygó arcok, amik a nap végén valahol a faék vizuális megfelelői. Jobban teljesítenek ilyen helyzetekben, mint a legjobb hírfotók.

*note to self: Érzelmekkel kell eladni a híreket, nem pedig jó képekkel.

 

Címkék:vélemény képszerkesztés fotózás photoblog fotóriporter sajtófotó fotótechnika fotográfia digitális fotózás képügynökség photojournalism mobil fotó

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lvnte.blog.hu/api/trackback/id/tr895841446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Semper Fidelis 2014.03.04. 16:24:19

Mi az a "cipőcsatt"?? Az cipőcsat.
süti beállítások módosítása