Az évadzáró alkalmából Canon 5D MKII-vel forgatták a Dr.House hatodik évadának fináléját. Komoly reklámot kapott ezáltal az utolsó rész, mindenki várta a különleges és egyedi képeket, amit soha azelőtt még nem láthatott. Vártam a csodát én is: 720p-ben néztem, hogy üssön egy nagyot. A pofon viszont elmaradt és ez talán sokkal többet mond bármilyen látványos trükknél.
Ennek lehet egy olyan üzenete is, hogy a HDDSLR technika nem merül ki a tilt-shift+stop-motion videókban, meg a mélységélességgel játszadozó művészfilmekben, hanem komolyan és megbízhatóan helyettesítheti a sokkal drágább studiókamerákat is a megszokott gyártásmenetben.
Nem tudom a film/sorozatvilágban mennyire éri meg ez a kísérletezés a HDDSLR gépekkel. Spórolnak valamennyit a drága kamerán és maga az eszköz is mobilabb lesz, de studió körülmények között talán eddig sem ez a két tényező jelentette a szűk keresztmetszetet.
Amennyit a mobilitáson nyerni lehet a kis mérettel, az a másik oldalon el is bukik a látványosabban remegő képen (ez az epizódban is több helyen látszik) és a kiküszöböléséhez szükséges stabilizátorokon.
A TV-be készülő műsorokba ritkán fér bele a kizárólag DSLR technikákkal elérhető képi világ. Más a mozgókép - nem csak tartalmilag de látványban is - ha TV-be készül, és más az online film. Ezt talán Bárdos András Origo.hu ámokfutásán lehet legjobban bemutatni) nem linkelem, többen próbálták már végignézni, nem sikerült senkinek.
Komoly demonstráció viszont online médiába filmezők számára. Az egy-két fős stábok számára pont a mobilitás és a méret a fontos tényező, a képminőség pedig - ahogy ebből az epizódból is kiderül - versenyképes a RPG-osztályú (sicc) kamerákkal. Harmadik előnynek pedig ott van maga a fényképezőgép, amivel közben fotózni is lehet, így egyszerre készülhet képgaléria és a videós anyag.
Itthon használ már valaki ilyeneket sajtós célokra? Miért nem?